Sogneudflugt

Sogneudflugt 2024

Dato: 28. august og den 3. september

Rigtig hjertelig velkommen til en dag fyldt med fællesskab, kultur, anekdoter, kirkebesøg, frokost og hygge!

I år går turen til Hillerød. Først kører vi til Frederiksborg Slot, der ligger så smukt på tre holme i Slotssøen. Vi kan se den faste samling og særudstillingerne om antikken og om portrætmaleren C. A. Jensen, og mon ikke de fleste gerne vil se Kronprins Christians Elefantridderskjold i Riddergalleriet? Der bliver også mulighed for et besøg i Slotskirken samt til en slentretur i Slotsparken.
Efter slotsbesøget går vi 900 m til Torvet, hvor vi nyder frokosten på en cafe.
Til sidst kører bussen os til Hillerød Øst, til Grønnevangskirken, hvor diakonikonsulent Thyge Enevoldsen tager imod os i kirkerummet. Efter en kort orientering om selve kirken, drikker vi kaffe i menighedslokalet. Under kaffehyggen fortæller Thyge anekdoter fra kirkelivet i Grønnevang: “ Vor Herre og vigtige tidspunkter samt vilde ideer”.
Kl. ca. 16.30 siger vi tusind tak til Thyge, og så går turen hjemad til påstigningsstederne.

Afgang fra Sognecentret kl. 9.00 og fra Ølstykke Station kl. 9.10

Hjemkomst til Ølstykke Station og Sognecentret ca. 17.15

TIlmelding og betaling her på siden. Link til tilmeldingen i kalenderen nedenfor.

OBS: Der kan desværre ikke reserveres bestemte pladser i bussen, men af kommunikationshensyn er pladser lige bag chaufføren til turlederne.

Sogneudflugt